TwitterRssFacebook
CONTACT

Interviu cu managerul restaurantului Charme

Posted in on 1-11-13

Interviu cu managerul restaurantului Charme

Restaurant Charme este unul dintre jucatorii cu vechime din Centrul Vechi al Capitalei, apreciat pentru rafinamentul fara fitze si pentru gustul inconfundabil al preparatelor mediteraneene, potrivite oricaror pretentii. Managerul restaurantului Charme, dl. Emil Manea, ne-a raspuns catorva intrebari despre unul dintre cele mai cunoscute localuri ale zonei.

– Care este specificul restaurantului Charme?

R: Noi ne-am “nascut” ca un restaurant cu specific mediteranean.
Ulterior am venit si cu doua-trei preparate din zona asiatica, asa ca putem spune ca suntem un restaurant mediteranean cu mici influente asiatice.
Influenta principala este italiana, la care se adauga si retete grecesti si frantuzesti. Acoperim, practic, toata zona europeana a Mediteranei.

– Prin ce se evidentiaza restaurantul Charme de celelalte restaurante cu acelasi specific, din Bucuresti, sau din aceeasi zona (Centrul Vechi)?

R. Ce ne scoate in evidenta ar putea spune mai bine clientii, in special cei care ne sunt clienti fideli.

– Dar din punctul dumneavoastra de vedere?

R. Noi incercam sa facem lucrurile asa cum trebuie. Avem produse de cea mai buna calitate. In mancare nu sunt introdusi aditivi alimentari. Am renuntat la absolut tot ce inseamna aditivi alimentari, iar totul se pregateste cu lucruri naturale. Totul este natural… Este ceva mai dificil in ceea ce priveste aprovizionarea, dar asta este situatia. La inceput am avut probleme si cu bucatarii, care au fost nevoiti sa se adapteze acestui stil de a gati, cu care nu erau foarte familiarizati.

– Ce bucatari aveti?
Avem o echipa de sase bucatari care lucreaza sub conducerea unui Chef foarte bun si toata lumea munceste… Isi fac treaba foarte bine.

– Cum ati inceput?

R. Restaurantul a fost infiintat in urma cu aproape sapte ani. La vara vom avea a 7-a aniversare. S-a dorit ca un fel de pionierat in zona Centrului Vechi. Proprietarii si-au dorit un restaurant de foarte buna calitate, dar cu preturi acceptabile, avand probabil un “feeling” ca Centrul Vechi are perspective bune de dezvoltare. Au mai fost la inceput unele probleme. Era o zona destul de grea. Se intamplau si lucruri bune dar si lucruri destul de ciudate. Usor, usor, lucrurile s-au asezat si putem spune azi ca proprietarii nu s-au inselat in alegerea lor.
Am avut un an foarte greu atunci cand s-au facut lucrarile de modernizare a strazii Smardan. Pana la urma, insa, ceea ce vedeam atunci drept “ghinion”, a fost in avantajul nostru, pentru ca a fost prima strada terminata si inca relativ repede, in comparatie cu ce s-a intamplat pe urma.

– Ati reusit sa observati cam ce gen de mancaruri si de bauturi atrag in mod special clientii? Ce anume cer cei care vin in mod regulat?
R. Am observat ca lumea incepe sa fie mai deschisa la nou, la a experimenta, dar alegerile se fac si prin prisma posibilitatilor financiare ale fiecaruia. Zona asta nu a ajuns sa fie populata de oameni cu foarte multi bani. Sunt multi oameni de clasa medie, care cunosc destul de bine bucataria, au si iesit destul de des in afara, dar nu-si permit sa manance la un standard ridicat chiar in fiecare zi.

– Nu ma refeream neaparat la persoane care va viziteaza zilnic. Ce mancaruri vi se pare ca au mai mult succes?
R. Noi suntem renumiti prin faptul ca avem o caracatita foarte buna, o serie de deserturi care sunt iar foarte bune, de exemplu un sufleu de ciocolata deosebit, o placinta cu mere pe care o facem chiar de cand am deschis restaurantul si care inca are acelasi succes ca atunci. Avem si o serie de preparate din peste care sunt foarte solicitate, o clatita cu somon afumat cu care, tot asa, am plecat de la inceputul restaurantului. Intr-o perioada o scosesem din meniu, dar clienti continua sa o ceara, asa incat am reintrodus-o.

– Ce segment de clienti tintiti? Medium-high?

R. La inceput, targetul a fost constituit de tineri dar, ulterior, am schimbat putin preparatele. Acum segmentul este, intr-adevar medium spre high.

– Exista astfel de clienti in Centrul Vechi?

R. Da, sunt.

– Romani sau preponderent straini?

R. Romani. Sunt si straini… Turisti. Din ce in ce mai multi turisti straini. Poate este greu de perceput, dar numarul turistilor straini care vin in Centrul Vechi creste continuu. In perioada Sarbatorilor, de exemplu, strazile Centrului Vechi erau pline preponderent cu turisti straini.

– Ca perioada a zilei, care este preferata de clientii dumneavoastra? Vin la pranz, seara, pentru intalniri de business, intalniri cu prietenii, intalniri in doi?

R. In special seara. Restaurantul are doua zone, zona de jos, de la parter, care este mai tinereasca, mai dinamica si totodata mai populata si zona de la etaj.
Zona de jos este zona de lounge, in care se bea o cafea, dar se si mananca. Intalnirile romantice, intalnirile de business se desfasoara in zona de sus, care are o atmosfera mai intima, mai linistita si mai discreta.

– Organizati si evenimente? Nu ma refer la evenimente private, ci la evenimente ale locatiei.

R. Am avut tot felul de eveimente: muzica live, prezentari de vinuri etc. Unele le organizam noi, altele in colaborare cu parteneri.

– Cum aduceti oamenii la aceste evenimente? Cum ii anuntati?

R. Avem o serie de colaborari cu oameni din presa, dar le anuntam si pe pagina noastra de Facebook. In afara de asta, si furnizorii nostri isi anunta cercul de clienti.

– Cum preluati feed-back-ul de la clientii pe care ii aveti? Pe Internet exista, sigur, niste comentarii… Cum stiti ca faceti ceea ce trebuie? Exista vreo modalitate prin care ii consultati?

R. Urmarim pe Internet comentariile la adresa restaurantului, clientii care sunt vechi si statornici ne mai spun si ei unde gresim si unde nu, am avut si niste pliante-chestionar pe care clientii le completau specificand lucrurile pe care le considerau pozitive sau negative.

– Exista cineva care iese in sala si vorbeste cu clientii pentru a afla daca sunt multumiti?

R. Da. Eu. Nu chiar ca intr-o trattoria, dar incercam sa intram intr-o relatie prietenoasa cu toata lumea. Evident, acolo unde este posibil, deoarece nu ne permitem sa invadam intimitatea nimanui daca nu suntem doriti.

– Cum fidelizati clientii?

R. Avem niste carduri de reduceri (10% discount) pe care le-au primit toti clientii nostri fideli. Modalitatea cea mai buna de a-i fideliza ramane ceea ce facem noi. Daca ne facem bine treaba si clientii devin fideli.

– Exista ceva ce va deranjeaza in mod deosebit?

R. Da. Este interdictia de acces pentru aprovizionare dupa ora 8 dimineata. Restrictia nu se aplica totusi si functionarilor publici care isi au birourile in zona, care, pe langa faptul ca au acces la orice ora, au primit aprobarea sa-si faca si parcari proprii, ceea ce nu mi se pare in regula.

– In finalul discutiei noastre, vreti sa adresati un mesaj cititorilor nostri?

R. Cine doreste o experienta noua si, zic eu, destul de reusita din punct de vedere culinar si al ambiantei, sa ne treaca pragul macar o data si sa guste mancarurile noastre.

7505 7515
7506

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *